4 Βασικές αρχές για την οικοδόμηση του Brand σας για τα Social Media
Δεν έχει σημασία σε ποιο κλάδο δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας, αν θέλετε να πουλήσετε προϊόντα ή υπηρεσίες, να αυξήσετε τα μέλη σας, να πείσετε τους ανθρώπους / αγοραστές να σας ακολουθήσουν (follow), να σας κάνουν Like ή έστω να τους «εμπλέξετε θετικά με το Brand σας. Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να ξέρουν ποιος είστε.
Η επιτυχία σας – ή όχι – να ενθαρρύνετε και να έχετε θετικά αποτελέσματα στις παραπάνω ενέργειες προκύπτουν από την δύναμη και την αξία του Brand σας και ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω της κατανόησης που δείχνετε για την ορθή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στην πραγματικότητα, πρόσφατη έρευνα από το https://econsultancy.com δείχνει ότι το 71% των εμπορικών τμημάτων επιχειρήσεων σχεδιάζουν να επενδύσουν (ακόμα) πιο έντονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2015, προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη, σταθερότερη και αποδοτικότερη σχέση μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών.
Θέλετε να είστε κι εσείς ανάμεσα σε αυτούς που απολαμβάνουν υψηλή θέση στην λίστα προτίμησης της αγοράς για τον κλάδο σας; Εδώ είναι όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για τη χρήση των social media για να χτίσει το εμπορικό σήμα σας, σε μόλις 4 βήματα:
- Επιλέξτε τα δίκτυα που υποστηρίζουν καλύτερα το Brand σας
Σύμφωνα με το http://www.convinceandconvert.com, το 22% των Αμερικανών χρησιμοποιεί τα social media πολλές φορές την ημέρα, καθιστώντας τα ένα από τα καλύτερα μέσα για να οικοδομήσει μία επιχείρηση το εμπορικό της σήμα. Υπάρχουν βέβαια, εκατοντάδες διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα εκεί έξω, αλλά λίγα είναι αυτά στα οποία πραγματικά αξίζει να επενδύσετε τον χρόνο και την ενέργειά σας. Και, εντάξει, μπορούμε να σας καταλάβουμε …. Η Αμερικανική αγορά μπορεί να είναι πάρα πολλά βήματα μπροστά από εμάς, αλλά σίγουρα πρέπει να δοκιμάσουμε τη συνταγή τους.
Βρείτε λοιπόν τις πλατφόρμες που υποστηρίζουν καλύτερα την εικόνα της επιχείρησής σας και τη στρατηγική που σχεδιάσατε και πιάστε δουλειά!
- Το Facebook είναι η μακράν η καλύτερη πλατφόρμα για την προώθηση ενός Brand, λόγω δύο βασικών σημείων. Αφενός, σχεδόν τα 3/4 των Αμερικανών και των Ευρωπαίων το χρησιμοποιούν και αφετέρου έχει μια πολύ ετερογενή βάση χρηστών.
- Το Instagram είναι μια εξαιρετική επιλογή για τις επιχειρήσεις των οποίων οι πωλήσεις βασίζονται ως επί το πλείστον σε εικόνες, όπως οι εταιρείες ένδυσης και οι λιανοπωλητές. Είναι επίσης ιδιαίτερα αποτελεσματικό για την δημιουργία σχέσεων με το νεαρότερο κοινό.
- Το Pinterest είναι το πιο αποτελεσματικό δίκτυο για να επικοινωνήσετε με το γυναικείο κοινό, ειδικά για τα Brands που πωλούν κοσμήματα, ρούχα, μοιράζονται συνταγές και ιδέες DYI, τα οποία γίνονται εύκολα viral.
- Εάν έχετε μια επιχείρηση που προσφέρει υπηρεσίες και προϊόντα σε άλλες επιχειρήσεις (Β2Β), τότε το LinkedIn είναι μια ισχυρή επιλογή για την προώθηση του περιεχομένου σας καθώς σας συνδέει απευθείας με άλλες επιχειρήσεις και βοηθά στην εταιρική προβολή και επιρροή σας. Ομάδες, άρθρα, ακόμη και αγγελίες εργασίας είναι όλοι αποτελεσματικοί τρόποι για να διανείμετε ευρέως το μήνυμά σας.
- Οι άνθρωποι προσπαθούν ακόμα να μάθουν αλλά και να συνηθίσουν τη χρήση του Twitter, αλλά δεδομένου ότι παρέχει άμεση επικοινωνία, δημιουργεί ιστορικό βάσει θεματολογίας (leads), ενισχύει την προσωπικότητα του Brand σας, αναδεικνύει τάσεις (trends), επιτρέπει την ανατροφοδότηση και ανά περιπτώσεις παρέχει εξυπηρέτηση των πελατών, είναι ήδη ένας σκληρός παίκτης.
- Τέλος, ενώ το Google+ δεν έχει απογειωθεί, όπως πολλοί είχαν προβλέψει, μπορεί παρ’ όλα αυτά να είναι μια πλατφόρμα για να φτάσετε συγκεκριμένα άνδρες, οι οποίοι εργάζονται στον κλάδο της τεχνολογίας, στη μηχανική ή άλλα τεχνικά επαγγέλματα (βάσει στατιστικών των χρηστών).
- Δημιουργήστε ενδιαφέρον περιεχόμενο
Όλο και πιο συχνά στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ακούμε ότι «Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς» και «το Share (κοινοποίηση) είναι η βασίλισσα». Έτσι, είναι δεδομένο ότι η φήμη της επιχείρησής σας θα είναι πολύ ισχυρότερη αν τα κείμενα και οι δημοσιεύσεις σας επικεντρωθούν στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού και της αγοράς-στόχου σας, σε αυτά που απολαμβάνουν και θέλουν να μοιραστούν. Κρατήστε τις ακόλουθες αρχές στο μυαλό σας ώστε να δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο για Social Sharing:
- Κάθε κομμάτι του περιεχομένου που μοιράζεστε πρέπει να υποστηρίζει ξεκάθαρα την εικόνα του Brand σας. Να θυμάστε πάντα, όμως, ότι το χιούμορ είναι δύσκολος στόχος για να πετύχετε. Αν δεν είστε, επομένως, 100% σίγουροι για το πώς το κοινό θα ανταποκριθεί στην χιουμοριστική σας προσπάθειά, μην το τολμήσετε και παίξτε εκ τους ασφαλούς.
- Υπολογίστε ποιο περιεχόμενο είναι πιο πιθανό να δουν οι φίλοι, ακόλουθοι, θεατές και γενικά το αγοραστικό κοινό. Οι εικόνες ενδέχεται να αποδώσουν καλύτερα από το blog, αλλά για να είστε απολύτως βέβαιοι για την επιλογή σας θα κοιτάτε και να εμπιστεύεστε τα στατιστικά στοιχεία και τα δεδομένα σας.
- Μην φοβάστε να χρησιμοποιήσετε οπτικό περιεχόμενο. Άρθρα με εικόνες επιτυγχάνουν 94% περισσότερες προβολές. Περιεχόμενο στο Twitter με εικόνες λαμβάνει σχεδόν διπλάσιο αριθμό προβολών απ’ ότι τα μηνύματα κειμένου, ακόμα και αν υπάρχουν επτά φορές περισσότερες αναρτήσεις κειμένων …
Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να δημιουργήσετε (επιτυχημένο) περιεχόμενο και να αναπτύξετε το προφίλ της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα, είναι να δείτε ποιοι τύποι δημοσιεύσεων είχαν επιτυχία για άλλους και να δημιουργήσετε τη δική σας, καλύτερη έκδοση / παραλλαγή. Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι ένας από τους ανταγωνιστές σας έχει λάβει καλά στατιστικά αποτελέσματα με ένα blog post με τίτλο «τα 12 καλύτερα outfits για την Άνοιξη για εκείνον κι εκείνη». Προτείνουμε, αντί να σπαταλάτε το χρόνο σας γύρο από αναπόδεικτα θέματα, θα μπορούσατε να κοινοποιήσετε ένα άρθρο με τον τίτλο «100+1 ανοιξιάτικα outfits για όλο το 24ωρο», ή μπορείτε να ζητήσετε από ανθρώπους στον δρόμο να φωτογραφηθούν για εσάς και να σχολιάσουν!
- Εκμεταλλευτείτε σωστά όσους ασκούν επιρροή
Το να δημοσιεύετε πολύ δυνατό περιεχόμενο μέσα από τα προφίλ κοινωνικής δικτύωσης είναι σίγουρα σημαντικό, αλλά είναι μονόδρομος για την στρατηγική επιτυχίας σας. Αν είστε μία επιχείρηση στην αρχή της δραστηριότητάς σας και διαχειρίζεστε ένα σχετικά άγνωστο Brand, τότε η φωνή σας είναι πιθανό να χαθεί στον θόρυβο των digital προβολών και τα διάφορα κανάλια, ενώ θα απαιτηθεί χρόνος για να κάνετε την στρατηγική σας να δουλέψει.
Μια πολύ ταχύτερη προσέγγιση είναι να αξιοποιήσετε το υπάρχον κοινό και την επιρροή που αυτό έχει στον κλάδο σας προς όφελός σας. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι που μπορείτε να επιλέξετε:
- αναφέρετε ονόματά χρηστών (bloggers, δημοσιογράφοι, διασημότητες) ή ιστοσελίδες / blogs στο περιεχόμενο και τις δημοσιεύσεις σας (χρησιμοποιώντας hashtags είναι πάντα ένας καλός τρόπος). Αυτοί θα δουν το περιεχόμενό σας μέσα από το Google Alerts ή άλλες ειδοποιήσεις και πιθανότατα θα απαντήσουν!
- Γίνεται φίλος (friend) ή ακόλουθος (follower) όσων έχουν επιρροή και πιστό κοινό και, μάθετε από αυτούς και καλέστε τους να κάνουν το ίδιο πράγμα για σας.
- Στείλε τους ένα απευθείας e-mail ενημερώνοντάς τους για περιεχόμενο που έχετε ήδη δημοσιεύσει (και στους οποίους γίνεται αναφορά) και κάντε γνωστότερη την δουλειά σας.
Ο στόχος όλων αυτών των διαφορετικών δράσεων είναι να προκαλέσουν τους ανθρώπους που μπορούν να σας βοηθήσουν να γίνετε γνωστοί πιο γρήγορα, να τους ενημερώσουν, να τους ψυχαγωγήσουν και στη συνέχεια να τους πείσουν να μοιράζονται το περιεχόμενό σας μέσω των δικών τους προφίλ μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να σας πάρει χρόνο η δημιουργία σχέσεων που θα οδηγήσουν σε τέτοιες ενέργειες, αλλά αν είστε συνεπείς με την παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου, οι προσπάθειές σας δεν θα περάσουν απαρατήρητες.
- Χρησιμοποιήστε social media campaigns για την προώθηση περιεχομένου
Πάντα να έχετε κατά νου ότι, σε μια εποχή που μειώνονται τα οργανικά reach (http://www.marketing-interactive.com), οι πληρωμένες καμπάνιες – ιδιαίτερα αυτές που προκύπτουν από native πλατφόρμες διαφήμισης (http://www.entrepreneur.com) – μπορεί να είναι μία από τις καλύτερες επιλογές που έχετε για την οικοδόμηση του Brand σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όλο και περισσότερες είναι οι στρατηγικές Marketing σε παγκόσμιο επίπεδο που κάνουν χρήση διαγωνισμών, gamification, ενημερωτικών δελτίων τύπου μέσω των social media, ψηφοφοριών κλπ για να κερδίσουν ευκολότερα μία θέση στο timeline των αγοραστών, να εμπλακούν με την ομάδα-στόχο τους και να δημιουργήσουν (συ-)ζήτηση.
Προκειμένου να επωφεληθείτε από αυτό το φαινόμενο, δώστε στο ακροατήριό σας κίνητρα που θα το ενθαρρύνουν να συμμετέχει στις ενέργειες και δράσεις σας και βεβαιωθείτε ότι οι καμπάνιες σας προσφέρουν αξία για όλους τους συμμετέχοντες.
Τέλος, παρ’ όλο που τα social media είναι από τα πιο ισχυρά μέσα για την επίτευξη νέων σταδίων Marketing, είναι εύκολο να χάνει κανείς χρόνο ή να αποθαρρύνει τους ανθρώπους αν δεν τα χρησιμοποιεί ορθά. Αυτό είναι που κάνει εντέλει τόσο σημαντικό το γεγονός να έχει μία επιχείρηση ή ένα Brand ισχυρά και επιτυχημένα social media. Αν έχετε ως προτεραιότητα σας την δημιουργία και δημοσίευση περιεχομένου με ενδιαφέρον και με συνέπεια, ταυτόχρονα με την βοήθεια και συνεργασία όσων επηρεάζουν την κοινή γνώμη, τότε οι προσπάθειές σας θα επιτύχουν και θα αποδώσουν μακροπρόθεσμα.
0 Comments