Τα νέα 4Ps του Marketing

Ένας άλλος μεγάλος θεωρητικός αλλά και πρακτικός σε θέματα Marketing, o Ph. Kotler όρισε το Marketing ως «Μία κοινωνική και διοικητική διαδικασία με την οποία άτομα και ομάδες αποκτούν αυτό που χρειάζονται και επιθυμούν, δημιουργώντας και ανταλλάσσοντας προϊόντα και αξία με άλλους» (Kotler, 2001). Επίσης, τελευταίος εγκρίθηκε ο εξής ορισμός από τον American Marketing Association: «Το Marketing είναι η δραστηριότητα, το σύνολο των θεσμικών οργάνων και των διαδικασιών για τη δημιουργία, την επικοινωνία, την παράδοση, και την ανταλλαγή προσφορών που έχουν αξία για τους πελάτες, τους συνεργάτες και την κοινωνία γενικότερα» (Ιούλιος 2013). Ξεχάστε όμως για λίγο τα κλασικά στοιχεία της επιστήμης του Marketing και πάμε να δούμε μία πιο σύγχρονη προσέγγιση όπου το Action plan αρχίζει όλο και πιο δυναικά να μιλά για συναίσθημα, πληροφορίες και κάτι που λέγεται…. Content Marketing.

WantedAFewGoodCustomersΤα νέα 4Ps, ή τα 4Ps του δικτυακού Marketing – όπως ταιριάζει να λέγεται καλύτερα – έχουν αποδειχθεί ένας πολύτιμος οδηγός και μεγάλης σημασίας πηγές για την εποχή μας. Όλο και περισσότερο πλέον ο κόσμος αλλά και οι επιχειρήσεις αναζητούν και στρέφουν την προσοχή τους στα δίκτυα, την ομαδοποίηση, την κοινωνικοποίηση και τα προγράμματα και τις ιδέες που προωθούν τους κοινωνικούς δεσμούς.

Μέχρι πρόσφατα τα στελέχη Marketing μάθαιναν για τα εξής:

  • Product (Προϊόν)
  • Price (Τιμή)
  • Place (Τοποθεσία)
  • Promotion (Προώθηση)

ως βασικά και αυθεντικά 4Ps του Marketing. Καθώς όμως το Marketing Περιεχομένου (Content Marketing) ωριμάζει και γίνεται όλο και πιο στρατηγικής σημασίας, με θεμελιώδεις αρχές και οδηγείται βάσει συγκεκριμένων δομών της επικοινωνίας κάθε Brand, τόσο κρίνονται ως απαραίτητα τα νέα 4Ps, τα οποία δεν είναι άλλα από τα εξής:

  • Purpose (Σκοπός)
  • Peers (άτομα ίδιας ομάδας)
  • Passion (Πάθος)
  • Provide (Παροχή)

Τέσσερις φαινομενικά απλές λέξεις που κρατούν παρ’ όλα αυτά το κλειδί για την αποτελεσματική υλοποίηση ενός προγράμματος Content Marketing.

Ποιός είναι ο Σκοπός
Η σαφής αίσθηση του σκοπού δίνει στις μάρκες (Brands) τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές ακόμα και  πέρα από τη συναλλαγή. Η αλληλεπίδραση μπορεί να σχετίζεται με χρήσιμες συμβουλές, νέα και ειδήσεις, ακόμα και σχόλια και παρατηρήσεις. Μήπως είναι πλέον προφανές για μερικούς ότι ίσως και ένα webinar ή e-book μπορεί να ασχολείται με το brand που έχετε επιλέξει; Μια σαφώς αντιληπτή αίσθηση του σκοπού καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία και δίνει στο προϊόν ή την υπηρεσία να συνεχίσει «τη συζήτηση».

Άτομα ίδιας ομάδας
Τα κοινά σημεία μεταξύ των ανθρώπων είναι οι βάσεις για σταθερές σχέσεις. Οι σχέσεις με άτομα που ανήκουν στην ίδια ομάδα έχουν πολύ συχνά κοινά σημεία επαφής, επικοινωνίας και αντίληψης. Το να αναγνωρίσετε τα κοινά αυτά σημεία επαφή και επικοινωνίας, μέσω ιδεών, εμπειριών, απόψεων, ακόμα και ονείρων, σημαίνει ότι και το προϊόν ή υπηρεσία σας θα δημιουργήσει ευκολότερα μία ομάδα εμπειριών και απόψεων. Με άλλα λόγια θα δημιουργήσει τον δικό του «κύκλο».

Πάθος
Ο ενθουσιασμός και το πάθος είναι μεταδοτικά. Η αγορά-στόχος σας με τι είναι ενθουσιασμένη ή με τι έχει παθιαστεί; Πώς μπορεί το δικό σας προϊόν ή δική σας υπηρεσία να συμμετέχει σε αυτά τα συναισθήματα; Πηγαίνετε πίσω, στον Σκοπό αλλά τα άτομα της ίδιας ομάδας και δείτε πώς μέσω αυτών μπορείτε να κάνετε τα πράγματα να «ταιριάξουν» και να δημιουργηθούν οι πρώτες αντιδράσεις! Βλέπετε; Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να χρησιμοποιήσετε το πάθος σας για την βάση που θα στηρίξει κάθε περιεχόμενο, δράση και προσπάθεια.

Παροχή
Ο πρώτος κανόνας για το Content Marketing είναι να είναι χρήσιμο. Ένα εξαιρετικό περιεχόμενο σημαίνει στην ουσία ότι προσδίδει αξία και επιπλέον γνώση. Πώς βοηθά και σε τι θα εξυπηρετηθεί η αγορά-στόχος σας; Θα την κάνει όντως πιο ενημερωμένη; Κάντε το προϊόν ή τη υπηρεσία σας όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη και πλήρη πληροφοριών, ώστε να υπάρχει Παροχή – μόνο τότε θα έχετε βρει το κλειδί για την σταθερή επιτυχία.

Ως στελέχη Marketing, στην Real Marketing πιστεύουμε ότι τα νέα 4Ps θα σας «αναγκάσουν» να απαντήσετε τις πλέον κρίσιμες ερωτήσεις που θα πρέπει οι ίδιοι να θέσετε στον εαυτό σας εισερχόμενοι στον χώρο του Content Marketing.