9 τρόποι να αναπτύξετε τo προσωπικό σας Brand στα social media

Επαγγελματίες με ισχυρό προσωπικό branding έχουν συνήθως μεγαλύτερες πιθανότητες σε μια μεγάλη επαγγελματική ευκαιρία. Έχουν μείνει «χαραγμένοι» στο μυαλό των ανθρώπων με τέτοιον τρόπο, ώστε είναι οι πρώτοι που έρχονται στον νου όταν κάποιος χρειάζεται έναν ειδικό ή έναν συνεργάτη σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα.

Θέλετε, λοιπόν, να πάτε το brand, τις δουλειές και την επιτυχία σας ένα βήμα παρακάτω; Η Real Marketing σας δίνει εννέα (9) τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ενισχύσετε το προσωπικό εμπορικό σας σήμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

  1. Εδραιώστε το όνομα σας

Εδραιώστε και τονίστε την παρουσία σας – μέσω του ονόματός σας – στο Facebook, το Twitter, το LinkedIn, Instagram, την προσωπική σας ιστοσελίδα και σε οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρονικό μέσο. Χρησιμοποιήστε τις επιλογές των μέσων για να δημιουργήσετε εύκολα τα Links.

Είναι αποδοτικότερο (και πιο σωστό) να σας βρίσκουν από το https://gr.linkedin.com/in/ioannasoulachaki παρά από το https://www.linkedin.com/profile/view?id=141688064.

  1. Να έχετε οπτική «συνέχεια»

Χρησιμοποιήστε την ίδια φωτογραφία προφίλ ή background σε όλες σας τις σελίδες στα social media / προφίλ σας ή και στην ιστοσελίδα σας. Δημιουργήστε μια παλέτα χρωμάτων και διαχειριστείτε την αντίστοιχα. Οι οπτικές ομοιότητες / συνέπεια θα «αναγκάσουν» τους ανθρώπους που σας βλέπουν να κάνουν την σύνδεση, να αντιληφθούν το concept που έχετε χτίσει και έτσι θα σας αναγνωρίζουν αμέσως. Θα είναι, επίσης, πιο εύκολο για αυτούς να σας διαφοροποιήσουν από τους ανταγωνιστές σας και εσείς θα αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα σας και θα ενισχύσετε την ταυτότητά σας. Με άλλα λόγια, μιλάμε για την αξιοπιστία της επωνυμίας μέσω της συνέπειας στο κομμάτι της προβολής.

  1. Προβάλετε τον εαυτό σας ως ειδήμων

Ποιο είναι το δυνατό σας σημείο; Τι είναι αυτό που θα αναφέρατε πρώτο για εσάς με σκοπό να ξεχωρίσετε; Έχετε εξειδικευμένες γνώσεις; Έχετε πρόσβαση σε πληροφορίες πριν από οποιονδήποτε άλλον; Βασίστε την προώθηση του προσωπικού σας σήματος στα θέματα για τα οποία ξεχωρίζετε και ορίσετε τον εαυτό σας «ειδικό» σε όσα διαπρέπετε.

  1. Δημοσιεύετε συχνά

Δεν είναι αρκετό να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα πρέπει να είστε ενεργός ώστε να εμφανίζεστε συχνά στο κοινό σας και να κρατάτε υψηλό το ενδιαφέρον όσων σας ακολουθούν. Μην το παρακάνετε όμως! Οι υπερβολικά συχνές δημοσιεύσεις κουράζουν τους αναγνώστες, οι οποίοι τελικά θα σταματήσουν να σας ακολουθούν.

Οι επαγγελματίες προτείνουν:

  • Twitter: 14 φορές την ημέρα, ποτέ περισσότερο από μία φορά ανά ώρα, 7 φορές την ημέρα τα Σαββατοκύριακα, 3:00 π.μ. – 9:00 μ.μ. (περίπου δηλαδή κάθε τρεις ώρες)
  • Facebook: 2 φορές την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, 10:00 πμ – 12:00 μ.μ.
  • LinkedIn: 1 φορά την ημέρα, 8:00 π.μ – 6:00 μ.μ, όχι τα Σαββατοκύριακα
  • Google+: 2 φορές την ημέρα, 9:00 π.μ. – 7:00 μ.μ., όχι τα Σαββατοκύριακα
  1. Μεταδώστε ζωντανά γεγονότα και πληροφορίες

Παρακολουθείτε ένα συνέδριο ή μία ομιλία; Κάντε tweet με ορισμένες πληροφορίες ή κάποια κομμάτια που θεωρείτε σημαντικά. Ανεβάστε μία φωτογραφία από το panel, αναφέρτε ονόματα των συμμετεχόντων ή/και βιβλία ή εργασίες τους. Γενικά διαμοιράστε υλικό και μοιραστείτε τις σκέψεις σας. Μην ξεχάσετε να χρησιμοποιήσετε μια συνέπεια το hashtag (#), ώστε οι άνθρωποι μπορούν να ακολουθήσουν την δημοσίευση όλη την ημέρα. Εξάλλου, σύμφωνα με το moto των ημερών μας «Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς» και εσείς δείχνετε ότι είστε μέσα στα πράγματα!

  1. Εκμεταλλευτείτε τα πολυμέσα

Μην δημοσιεύετε ένα απλό κείμενο. Ενσωματώστε φωτογραφίες, infographics, ακόμα και βίντεο για να δώσετε μια πιο ολοκληρωμένη αίσθηση. Οι άνθρωποι προτιμούν τις οπτικοποιημένες πληροφορίες, αντιδρούν καλύτερα σε αυτές και είναι πιο πιθανό να σας ακολουθήσουν εάν τους δίνετε αυτό που θέλουν. Τέλος, μην ξεχνάμε ότι α) το 90% των πληροφοριών που διαβιβάζονται στον εγκέφαλο αποτελούνται από εικόνες, τις οποίες ο εγκέφαλος επεξεργάζεται 60.000 φορές γρηγορότερα από ό, τι το κείμενο και β) ότι τα videos προσελκύουν 3 φορές περισσότερο απ’ ότι τα απλά μηνύματα κειμένου.

  1. Προώθηση άλλων ατόμων

Οι άνθρωποι συνήθως είναι πιο πιθανό να βοηθήσουν τους ανθρώπους που τους έχουν βοηθήσει στο παρελθόν. Όταν, λοιπόν, ένας φίλος, γνωστός, συνάδελφος ή συνεργάτης σας αναρτήσει κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, κερδίσει μια προαγωγή ή εμφανιστεί κάπου, σας προτείνουμε να τον συγχαρείτε, να τον συστήσετε (recommend) και γενικά να κάνετε μία αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όταν έρθει η δική σας σειρά να βγείτε στο προσκήνιο, αυτοί είναι οι άνθρωποι που πολύ πιθανό θα σας βοηθήσουν και θα σας προβάλουν.

  1. Απαντήστε σε ερωτήσεις

Όταν κάποιος ρωτά κάτι που εντάσσεται στο πεδίο γνώσεων / ειδικότητας σας, αφιερώστε λίγα λεπτά για να του απαντήσετε. Πολλές υπηρεσίες και εφαρμογές μπορούν να σας βοηθήσουν, επιτρέποντάς σας να δημιουργήσετε ειδοποιήσεις για ερωτήσεις που μπορεί να είστε σε θέση να απαντήσετε (πχ http://www.quora.com) και σας κάνουν ευκολότερη τη διαδικασία. Μπορείτε, επίσης, να αναζητήσετε ή να περιηγηθείτε στο Twitter, να ψάξετε να δείτε πού μπορείτε να φανείτε χρήσιμοι, να δημιουργήσετε λίστες ενδιαφερόντων, να συμμετάσχετε σε ομάδες στο facebook κλπ. Με άλλα λόγια, δημιουργήστε δίκτυα, όπου η παρουσία σας θα δώσει έξτρα πόντους.

  1. Δημιουργήστε ένα σαφές και συνεπές μήνυμα

Κάντε μια λίστα με τις ιδιότητες για τις οποίες θέλετε οι άνθρωποι να σας θυμούνται. Μπορείτε να σκεφτείτε τα επιτεύγματα, τις πιστοποιήσεις, ειδικά σχέδια, εργασίες που έχετε αναλάβει κλπ. Στη συνέχεια, όταν θα δημοσιεύετε το κάθε τι, να θυμάστε να μένετε κοντά σε αυτά που αρχικά έχετε σχεδιάσει, κοντά δηλαδή στο μήνυμα που θέλετε να περάσετε. Με ένα personal organizer μπορείτε να φτιάξετε την ηλεκτρονική σας εικόνα, με φωτογραφίες, κείμενα από blogs και κάθε τι άλλο που ενισχύουν το σκοπό σας.

Να θυμάστε, τέλος, ότι ένα brand δεν χτίζεται εν μία νυκτί. Απαιτεί χρόνο, αφοσίωση και συνέπεια για να οικοδομηθεί η φήμη και να υπάρξει ανταπόκριση από το κοινό. Σίγουρα, όμως, μπορείτε να το πετύχετε σχεδιάζοντας εξ αρχής ένα ολοκληρωμένο και ισχυρό προσωπικό σήμα, δράττοντας τις ευκαιρίες που έρχονται και φυσικά με το να είστε αναγνωρίσιμοι, ενδιαφέροντες, να δίνετε χρήσιμες πληροφορίες και δημιουργώντας κάποια αξιόλογη συνεισφορά.