Πώς τα πάτε με την digital ζωή σας & πώς μπορεί αυτή να βοηθήσει την πραγματική σας;

Με την ανάπτυξη του internet και πλέον των social media, των smartphones και των tablets, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε καταλήξει να είμαστε online τον περισσότερο χρόνο της ημέρας. Κάποιοι ακόμα και τη νύχτα. Ξυπνάμε το πρωί και η πρώτη μας κίνηση είναι να πιάσουμε το κινητό μας για να ελέγξουμε τα e-mails μας και να μπούμε στο facebook, στο twitter κτλ. Περιμένουμε στο φανάρι και χαζεύουμε στο κινητό μέχρι να ανάψει πράσινο και με λίγα λόγια, το internet μονοπωλεί όλο και περισσότερες από τις στιγμές μας.

Ο λόγος που ασχολούμαστε με αυτό είναι καθώς η καθημερινότητα έχει αλλάξει κατά πολύ και οφείλουμε να δούμε αν «την προλαβαίνουμε»…

Γνωρίζουμε ανθρώπους από το διαδίκτυο και «κάνουμε παρέα» μαζί τους δίχως να τους έχουμε συναντήσει. Ξέρουμε τι τους αρέσει, ποια blogs διαβάζουν, που έχουν σπουδάσει, τι μονοπωλεί το ενδιαφέρον τους, πότε ανέλαβαν μια νέα εργασιακή θέση, με ποιους συνδέονται κλπ. Έχουμε όμως αναρωτηθεί κατά πόσο γνωρίζουμε όλες αυτές τις πληροφορίες για τους «πραγματικούς» μας φίλους; Για κάποιους μπορεί. Για τους υπόλοιπους;

Σε τι μπορεί να μας βοηθήσει στην επαγγελματική μας ζωή η όλο και περισσότερη ενασχόληση με το δίκτυο των digital επαφών μας; Ο κανόνας που ισχύει από εδώ και στο εξής είναι: «Όσο καλύτερα τα πάμε στην digital ζωή μας, τόσο καλύτερα θα τα πηγαίνουμε και στην πραγματική ζωή».  Ισχύει βέβαια και το αντίστροφο. Όσο λιγότερο ενδιαφέρουσα είναι η ζωή σας στο διαδίκτυο τόσο λιγότερος κόσμος – πελάτες, συνεργάτες, φίλοι κτλ – θα μας γνωρίζουν, θα μας παρακολουθούν / ακολουθούν και τελικά τόσο λιγότεροι θα εμπιστευτούν εμάς, το προϊόν ή την υπηρεσία μας.

Συνεπώς, μία άρτια και ενδιαφέρουσα digital εικόνα θα βελτιώσει την φήμη μας, θα αυξήσει την αξία μας και φυσικά την πιθανότητα να μας «συμπαθήσουν» (ή αλλιώς να μας κάνουν Like) και να μας εμπιστευτούν.

Δεν υπάρχει – λένε όλοι οι gurus του digital branding & marketing – καλύτερη περίπτωση να επιτύχουμε τους στόχους μας από το να ενθουσιάσουμε το κοινό. Αυτό μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους και ανεξαρτήτως του τομέα στο οποίο ανήκει ο καθένας:

  • Δυναμική παρουσία στο internet με δικό μας Website / Blog & social media – βασική προϋπόθεση για κάθε επόμενο βήμα, καθώς αυτά θα δώσουν ώθηση στην επικοινωνία μας, κύρος για την δουλειά μας & αίσθημα εμπιστοσύνης σε κάθε έναν που θα ψάξει για εμάς
  • Δημοσιοποίηση άρθρων και slide shows (ίσως και free give-away)
  • Συχνή – αλλά όχι κουραστική – επικοινωνία μέσω στοχευμένων newsletters
  • Δημιουργία διαδραστικών ενεργειών στο internet, για παράδειγμα ψηφοφορίες, διαγωνισμούς κτλ καθώς και ανάρτηση προσωπικών ιστοριών, case studies κτλ
  • Δημιουργία διαδικασίας που να είναι αποκλειστικά δική μας και να στηρίζεται στην καινοτομία (innovation)
  • Οργάνωση εκδηλώσεων που στόχο θα έχουν να γνωστοποιήσουμε την δουλειά μας στο ευρύ κοινό
  • Συνεργασία με ισχυρά ονόματα στον χώρο ώστε να επωφεληθούμε την αναγνωρισιμότητας
  • Καταγραφή στοιχείων πελατών, συνεργατών κτλ και κατηγοριοποίηση αυτών βάσει κάθε πιθανού κριτηρίου (ηλικία, ενδιαφέροντα, οικονομική δύναμη, περιοχή δραστηριότητας κτλ) και ίσως με αυτόν τον τρόπο ανακαλύψουμε μία μικρή αγορά ενδιαφέροντος (niche)
  • Στοχοθεσία και σχεδιασμός ενεργειών ανά τακτά χρονικά διαστήματα που θα έχουν στόχο την ενδυνάμωση του brand
  • Δημιουργία λιστών με κάθε διαφορετικό θέμα και ξεχωριστό στόχο. Για παράδειγμα νέοι τομείς ενδιαφέροντος, νέες κατηγορίες πελατών, εναλλακτικοί τρόποι δημοσιοποίησης της δουλειάς μας κτλ
  • Συνεργασία με άλλους επιστήμονες του ίδιου ή παρεμφερούς αντικειμένου με εμάς ώστε, μέσω συμβουλών και καθοδήγησης, η κάθε νέα ενέργεια να είναι ορθά σχεδιασμένη και απολύτως επιτυχής
  • Έλεγχος του budget ανά τακτά χρονικά διαστήματα και βάσει αυτού να γίνεται αξιολόγηση και ιεράρχηση των ενεργειών

Ας βελτιώσουμε, επομένως, την digital ζωή μας και ας δούμε πόσο πιο εύκολη μπορεί να γίνει η πραγματική μας!