Υπάρχουν κι άλλα πράγματα, πέρα από τα posts στα Social Media!

Μέρα με τη μέρα τα πράγματα αλλάζουν στο ψηφιακό κόσμο και ειδικότερα στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Βέβαια, αυτό είναι λογικό..! Όταν παίζουμε στην πλατφόρμα κάποιου άλλου, δεν μπορεί να πιστεύουμε ότι θα την ελέγχουμε κιόλας. Και αν θέλετε να το ακούσετε, ορίστε …! Τα δίκτυα – και οι διαχειριστές τους – μπορούν να αλλάξουν τους αλγόριθμους λειτουργίας ή να τους «κόψουν» τελείως κατά την κρίση τους. Για παράδειγμα, πριν από λίγο καιρό το Facebook ανακοίνωσε μία ακόμα αναδιαμόρφωση. Την εκ νέου ιεράρχηση των δημοσιεύσεων που βλέπει κάποιος στο news feed του, με σκοπό να προβάλλεται περισσότερο υλικό από φίλους παρά από επιχειρήσεις / brands κτλ.

Έτσι, αν κάτι έχει καταστεί σαφές σε όλους μας τα τελευταία χρόνια (επαγγελματίες και ερασιτέχνες), είναι πως τα οργανικά reach για τα social media δεν είναι εγγυημένα. Μόνο οι μεγάλοι εκδότες και οι ειδησεογραφικοί όμιλοι μπορούν και εξακολουθούν να βιώνουν αύξηση ή έστω σταθερό οργανικό reach και αυτό λόγω των (οικονομικών) σχέσεων και συμφωνιών που διατηρούν με το Facebook.

Και εφόσον η δημιουργία περιεχομένου (content), οι δημοσιεύεις αυτού (posting, sharing) και η επιτυχία αυτής της διαδικασίας ανήκουν στο παρελθόν, η Real Marketing σας δίνει 7 σημεία κλειδιά στα οποία πρέπει να επικεντρωθείτε:

  1. Βελτιστοποίηση της παρουσίας στα smartphones

Η βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη μέσω κινητών συσκευών (smartphones) είναι ήδη κάτι που όλοι γνωρίζουν και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις που στοχεύουν σε ιδιώτες (B2C). Άρθρο του Forbes για τα έσοδα και τα κέρδη του Facebook λέει ότι σχεδόν το 3/4 των εσόδων της διαφήμισης είναι από το κινητό, ενώ την ίδια στιγμή ο αλγόριθμός “Mobilegeddon” της Google (μέτρηση ενεργειών που διεξάγονται μέσω κινητών συσκευών) έφερε στην επιφάνεια το γεγονός ότι το 44% των ιστοσελίδων των 500 πρώτων επιχειρήσεων βάσει του Fortune δεν έχουν φιλικό προς τον χρήστη website ή/και application (http://techcrunch.com).

Πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη:

  • Οι χρήστες κινητών τηλεφώνων (smartphone) είναι τελείως διαφορετικοί
  • Από τα κινητά μπορούμε να έχουμε μετρήσεις του traffic
  • Η βελτιστοποίηση της εμπειρίας μέσω smartphone επιφέρει μεγαλύτερη εμπλοκή με το brand και αυξάνει την δυνατότητα παραμετροποιήσεων υπέρων του χρήστη (αλλά και της επιχείρησης)
  • Μειώνεται το ποσοστό εγκατάλειψης
  1. Στοχευμένες διαφημίσεις στα social media

Η αποτελεσματική διαφήμιση είναι αυτό που – ουσιαστικά πλέον – προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρέπει να συνεχίσουν να το κάνουν, αν επιθυμούν μία αποδοτική μελλοντική κατάσταση. Με νέα προϊόντα διαφήμισης που παρουσιάζονται συνεχώς και με εξελισσόμενες δυνατότητες διαφήμισης στα ήδη υπάρχοντα προϊόντα και μέσα, η πληρωμένη διαφήμιση είναι και θα συνεχίσει να είναι – στην πρώτη γραμμή. Επιπλέον, τα social media προσφέρουν από τις πλέον ακριβείς στοχεύσεις κοινού, άρα και απόδοσης διαφημίσεων, επιτρέποντας στους επαγγελματίες του χώρου να επωφεληθούν από τις πιο εξατομικευμένες ιδέες. Επιπλέον, όλες σχεδόν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προχωρούν συνεχώς σε επέκταση των διαφημιστικών ειδών που προσφέρουν σε επιχειρήσεις ώστε οι τελευταίες να φτάνουν όλο και πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή. Δεν έχει, λοιπόν, σημασία πόσο ψηφιακά μορφωμένος είναι κάποιος, για να καταλάβει ότι τα social media «τρώνε» όλο και περισσότερο χώρο από το διαδίκτυο. Γι’ αυτό και η συμβουλή μας είναι να επικεντρωθείτε στην ανάπτυξη νέων στρατηγικών προκειμένου να φέρετε το σωστό περιεχόμενο μπροστά στους σωστούς ανθρώπους.

  1. Εκμετάλλευση των στατιστικών στοιχείων (Insights)

Όπως σε όλα τα διαφορετικά είδη Marketing, έτσι και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το καλύτερο Marketing στηρίζεται στην βαθιά γνώση των καταναλωτών. Αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος που – κυρίως – διαφοροποιούνται αυτές οι πλατφόρμες. Η ικανότητα που έχουν να εντοπίζουν νέες πληροφορίες και δεδομένα των καταναλωτών. Σε αντίθεση με την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις outdoor διαφημίσεις κλπ, όταν πρόκειται για το διαδίκτυο, οι επαγγελματίες (marketers) μπορούν να παρακολουθούν όλες τις κινήσεις και ενέργειες, όταν κάποιος δει μια διαφήμιση, διαβάσει ένα άρθρο, επιλέξει ένα σύνδεσμο (link), κάνει Like, Share, σχολιάσει κτλ. Μέσω της αποτελεσματικής παρακολούθησης και μέτρησης πληρωμένων – κατά γενική ομολογία – ενεργειών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δουν όταν το κοινό τους είναι ενεργό στα social media, σε ποιες πλατφόρμες, ποιο περιεχόμενο τους ενδιαφέρει, τι μοιράζονται με φίλους κτλ.

  1. Δημιουργία περιεχομένου που εύκολα κάνεις Share

Καθώς το Facebook αλλάζει τον αλγόριθμο της ροής νέων υπέρ αυτών που κάνουν οι φίλοι του χρήστη – και όχι οι επιχειρήσεις, οι marketers δεν έχει άλλη επιλογή από το να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Όλοι πρέπει να κατανοήσουν ότι τα brands πρέπει να καταφέρουν τους οπαδούς τους να διαμοιράζονται το περιεχόμενο που κάθε φορά δημοσιεύεται. Με αυτόν τον τρόπο, η δημοσίευση που θα βλέπει κάποιος θα προέρχεται από έναν φίλο, άρα θα του εμφανίζεται και πιο συχνά (θα είναι υψηλότερα στο news feed του). Εκτός των άλλων, οι έρευνες δείχνουν ότι περισσότερο εμπιστευόμαστε τις κρίσεις των φίλων μας παρά ξένων / επιχειρήσεων κτλ. Διαγωνισμοί, παραπομπές, ενέργειες και στρατηγικές που θα εκπλήξουν και θα ευχαριστήσουν το κοινό / τους πελάτες σας, θα σας βοηθήσουν πολύ να αυξήσετε την επιρροή σας στην αγορά.

  1. Ανάπτυξη στρατηγικών για τις αναδυόμενες πλατφόρμες social media

Τα σημαντικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ήδη κορεσμένα με το περιεχόμενο. Γι’ αυτό και το Facebook αναγκάστηκε να αλλάξει τον αλγόριθμο εμφανίσεων δημοσιεύσεων, ώστε κάθε φορά να εμφανίζεται κάτι νέο και ενδιαφέρον. Σύμφωνα με την έκθεση της Forrester (https://www.forrester.com) σχετικά με τις στρατηγικές των social media που βρίσκονται σε εξέλιξη, λιγότερο από το 0,1% των fans αλληλοεπιδρούν με τις ενέργειες της επιχείρησης. Αυτό, ωστόσο, που αποδεικνύεται είναι ότι οι νεότερες πλατφόρμες είναι πράγματι μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση – τουλάχιστον για την ώρα. Το Instagram, για παράδειγμα, έχει πάνω από 4% ποσοστό αλληλεπίδρασης. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι επιχειρήσεις και οι marketers, που μπορούν να αντιληφθούν το πλεονέκτημα των social media και να καταλάβουν την λειτουργία τους, θα είναι σε θέση να κατανοήσουν καλύτερα τις βασικές καταναλωτικές συμπεριφορές και να δώσουν περισσότερες θετικές εμπειρίες στους πελάτες.

  1. Αναπτύξτε τις παραμετροποιήσεις προς όφελός σας

Το πραγματικό κριτήριο για την επιτυχία του social media Marketing είναι η ικανότητα που έχετε να «οδηγείτε» τις μεταβολές και εξελίξεις – είτε αυτό είναι ενημερώσεις περιεχομένου, εγγραφές μελών στο newsletter, καμπάνιες, ψηφοφορίες κτλ. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που για πολλούς, οι συζητήσεις στα social media (comments) αποτελούν την απόλυτη στόχευση. Οι συζητήσεις αυτές – λένε – θα πρέπει να είναι σχετικές και να δείχνουν ενδιαφέρον προς τα συμφέροντα της κοινότητας και θα πρέπει, επίσης, να είναι ελκυστικές, ώστε να επισκιάζουν καθολικά τα μέλη και να δημιουργούν κλίμα μίας μεγάλης παρέας / κοινότητας. Μην προσπαθήσετε να πουλήσει κάτι αμέσως και πρώτα να φροντίσετε να δώσετε κάτι προτού πάρετε. Τέλος, θα εκπλαγείτε αν δείτε ότι οι μετρήσεις και τα στατιστικά μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο το τμήμα Marketing αλλά και τις πωλήσεις και το After Sales support. Με άλλα λόγια, θα έχουν θετική επίπτωση στο σύνολο της επιχείρησης!

  1. Μάθετε περισσότερα σχετικά με τον πελάτη σας

Οι marketers και οι επιχειρήσεις συχνά ξεχνάνε ότι τα social media είναι ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης. Αυτό σημαίνει ότι δίνουμε αλλά και παίρνουμε πληροφορίες, μιλάμε αλλά και ακούμε. Έτσι, για να είναι αποτελεσματική η επικοινωνία μας, να είναι δημοφιλής, να γίνει viral και να έχει επιτυχία, το να ξεκινήσετε μη στοχευμένες επαφές με ανθρώπους που ίσως δεν θέλουν να σας γνωρίσουν, είναι λάθος. Αντίθετα, προτείνεται να ακούσετε πρώτα τι λέει ο κόσμος, τι τον ενδιαφέρει, για ποια πράγματα συζητάει, ποια γλώσσα μιλάει και να αντιληφθείτε την γενική τους φιλοσοφία.