Τί είναι του Visual Marketing & γιατί είναι σημαντικό
Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο ότι ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας, της πληροφόρησης, των εικόνων, των videos και των πολλών ερεθισμάτων για κάθε τί (προϊόντα & υπηρεσίες). Έχουμε όλα τα μέσα ενημέρωσης στη διάθεσή μας, ακόμα και όταν δεν το επιλέγουμε. Οι πληροφορίες δεν φιλτράρονται και εμείς μένουμε μετέωροι προσπαθώντας να ξεχωρίσουμε τι είναι όντως σημαντικό για εμάς.
Τα πράγματα είναι λίγο ακόμα πιο περίπλοκα στον επιχειρηματικό κόμσο. Πώς θα τραβήξει κάποιος το ενδιαφέρον του κοινού; Πώς όμως είμαστε σίγουροι ότι το δικό μας κείμενο είναι σημαντικό για τους άλλους; Ξέρουμε τί είναι αυτό που οπωσδήποτε θα τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη, του πελάτη ή ακόμα και του περαστικού;
Το μυστικό κρύβεται στις λέξεις εικόνα – αισθητική – μνήμη.
Τι είναι το Visual Marketing και τι σημαίνει για εσάς;
Η ιστορία του internet και ιδίως νέων εφαρμογών όπως το Facebook, το Pinterest, το Instagram κ.ά. μας διδάσκει ότι ο κόσμος λατρεύει να δείχνει και να βλέπει εικόνες. Το κοινό στο οποίο αναφερόμαστε είναι η πλειοψηφία και αυτό ακριβώς είναι που μαζικά και άμεσα αποδέχεται και μεταδίδει κάθε τι που έχει εικόνα (διαφημιστικές καμπάνιες, οπτικά μηνύματα και απλές εικόνες).
Τα μέσα αυτά μπορεί να ξεχαστούν, να παρακμάσουν, να εμφανιστούν άλλα, αλλά η ιδέα ήταν και θα είναι πάντα η ίδια. Τα παραμύθια είχαν πάντα εικόνες, οι διαφημίσεις στηρίζονταν πάντα στην εικόνα και αυτή λέει πάντα την καλύτερη ιστορία. Είναι μία στρατηγική που συνεχώς και μόνο εξελίσσεται. Οι αναλυτές λένε ότι στο μέλλον τα κείμενα θα αποτελούν μόνο ένα μικρό ποσοστό στην εκπαίδευση και την ενημέρωση και αυτό γιατί μαθαίνουμε να είμαστε γρήγοροι, να ξεχνάμε εύκολα και να ψάχνουμε λύσεις που επιδρούν άμεσα και αποτελεσματικά.
Η συντριπτική πλειοψηφία θα επιλέξει την δεξιά φωτογραφία για τους λόγους που αναφέρουμε.
Παράδειγμα άριστης εφαρμογής Visual Marketing
Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της προώθησης μέσω Visual Marketing είναι το παρακάτω.
Τα προϊόντα αρχικά διαφημίστηκαν με μία παραδοσιακή προσέγγιση με μετρίου αποτελέσματος φωτογραφίες και κείμενο. Όταν άλλαξε το πακέτο / συσκευασία και η εικόνα ήταν 100% στοχευμένη στο συναίσθημα και έλεγε από μόνη της μία ιστορία, οι πωλήσεις των προϊόντων αυτών αυξήθηκαν άμεσα σε ποσοστά έως και 20%.
- Το αποτέλεσμα προσέλκυσε καλύτερα το κοινό – στόχο.
- Όσοι είδαν την διαφήμιση είχαν την εντύπωση – αποκλειστικά λόγω των φωτογραφιών – ότι το προϊόν ήταν καλύτερο και ταίριαζε καλύτερα στο προφίλ τους.
Το Visual Marketing κρύβει μία τεράστια δυναμική και σας βοηθάει να περάσετε το μήνυμά σας άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Δείτε παραδείγματα άλλων, πιο γνωστών προϊόντων που στηρίζονται στο Visual Marketing.
Έξι συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να «βάλετε εικόνα» στο προϊόν σας:
- Μην προτιμάτε τις έτοιμες λύσεις. Επιλέξτε φωτογραφίες που ταιριάζουν στο προϊόν ή την υπηρεσία σας, αντιπροσωπεύουν την αισθητική σας και τις οποίες πρώτα εσείς θα θέλατε να βλέπατε.
- Επιλέξτε έναν συνεργάτη που έχει καλή αισθητική και τον οποίον εμπιστεύεστε. Δημιουργήστε κάτι νέο και πάνω από όλα κάτι δικό σας. Μόνο τότε θα πείσετε για την μοναδικότητα της πρότασής σας.
- Ακόμα και αν το αντικείμενό σας έχει να κάνει νούμερα, στατιστικά και αριθμούς, κάντε το όμορφα. Βάλτε εικόνες και γραφήματα ώστε να είναι ευχάριστο για κάποιον να διαβάσει τα στοιχεία σας.
- Ξοδέψτε λίγο παραπάνω για την εμφάνιση των φωτογραφιών, τις εκτύπωσης και του packaging. Οι έρευνες λένε ότι όσοι αγοράζουν προϊόντα «πολυτελείας» προσέχουν περισσότερο την αισθητική και λιγότερο τα καθαρά πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα του προϊόντος.
- Μιλήστε απλά, άμεσα και γρήγορα. Η ιδέα του Visual Marketing είναι να σας ξεχωρίσει από ένα κείμενο και όχι να σας κάνει το ίδιο βαρετούς με αυτό.
- Στα πλαίσια του Visual Marketing η νέα τάση είναι το slide show. Πείτε την ιστορία ή την ιδέα σας με μία αντιπροσωπευτική εικόνα και ένα μικρό περιγραφικό κείμενο. Συνιστάται για κάθε μορφή επιχείρησης, η οποία θέλει να ενημερώσει και να προσελκύσει το ενδιαφέρον.
Δείτε εδώ ένα παράδειγμα παρουσίασης της πολυεθνικής εταιρείας Henkel, η οποία δραστηριοποιείται παγκοσμίως με κορυφαία προϊόντα και τεχνολογίες σε τρείς επιχειρηματικούς τομείς : απορρυπαντικά & οικιακή φροντίδα , beauty care και συγκολλητικές τεχνολογίες.
0 Comments